Boeken

We kiezen boeken die jou verder helpen. Vakboeken, of inspirerende boeken. Vaak verbonden aan onze bedrijfsbezoeken en podcasts.

Schrijven voor het brein – Martin van Kranenburg

Martin van Kranenburg en Wim van der Mark nemen je mee in de wereld van bewezen brein- en schrijftechnieken.  

Je krijgt de inzichten van neurowetenschappers vertaald naar tekst. Zo leer je zelf teksten overtuigender, verleidelijker en winstgevender te maken. 

Wil je moeiteloos overtuigend én conversiegericht schrijven? Gebruik dit boek als handig naslagwerk. Voor al je teksten

Uit het transformatie moeras – Menno Lanting

In Uit het transformatiemoeras analyseert Menno Lanting haarfijn wat er misgaat. Aan de hand van voorbeelden uit binnen- en buitenland beschrijft hij de vijf kritische faalfactoren die echte transformatie in de weg staan. En natuurlijk schetst hij ook de uitweg: om los te komen uit het moeras moet de organisatie zich omvormen tot een lerende organisatie.

Mensenwerk – Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel

In ‘Mensenwerk’ beschrijven Xavier en Matthijs hoe ze als jonge leidinggevenden in de roerige mediasector hun organisaties fundamenteel moesten aanpassen om een spoedige neergang af te wenden.

Ze maakten slim gebruik van data en nieuwe technologie, maar dat was niet de kern van de oplossing. Die bleek te liggen in verbinding tussen mensen binnen en buiten de organisatie. Ze beschrijven hun avontuurlijke reis, waarin ze medewerkers naar een hoger niveau tilden en bestendige klantrelaties bouwden.

In ‘Mensenwerk’ delen zij hun ervaringen, inzichten die hen op het juiste spoor zetten en de tools die ze gebruikten. Een handzaam, persoonlijk en vooral praktisch toepasbaar boek.

Digital Customer Experience – Steven van Belleghem

De komende jaren zullen bedrijven een actieve rol moeten spelen in de ‘life journey’ van klanten: dromen mee helpen uitkomen en problemen in het dagelijks leven wegnemen. Daarnaast kijken klanten meer naar bedrijven dan naar overheden om maatschappelijke problemen zoals klimaat, gezondheidszorg en mobiliteit aan te pakken.

Als je bedrijf erin slaagt een goed werkende digitale dienstverlening aan te bieden, een levenspartner van klanten te worden en mee een oplossing te zijn voor maatschappelijke uitdagingen, dan bouw je ‘an offer you can’t refuse’.

Steven vertelt in zijn boek het waarom en hoe.